Διαβάστε περισσότερα
Ο κ. Βάββας είναι Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής και Σύμβουλος Επιχειρήσεων. Είναι απόφοιτος του αντίστοιχου Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών. Επιπλέον, είναι Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στη «Διοίκηση Μονάδων Υγείας του ΕΣΥ».
Είναι Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Ιανουάριος 2021 έως σήμερα), ενώ υπήρξε Αντιδήμαρχος Οικονομικών (Σεπτέμβριος 2019 – Δεκέμβριος 2020) στον Δήμο Ιωαννιτών.
Συνεργάστηκε με την Planet SA, εταιρεία συμβούλων, διοίκησης και διαχείρισης έργων, ως Σύμβουλος Διοίκησης και υπεύθυνος Περιφέρειας Ηπείρου.
Διετέλεσε Διοικητής του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων (Ιανουάριος 2014 – Απρίλιος 2017), Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων «Γ. ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» (Οκτώβριος 2011 – Δεκέμβριος 2013) και Αναπληρωτής Διοικητής στο ίδιο Νοσοκομείο (Απρίλιος 2010 – Οκτώβριος 2011).
Εργάστηκε ως Διευθυντής και συντονιστής ενεργειών κατάρτισης στο ΚΕΚ ΜΕΝΤΩΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΕ – Παράρτημα Ιωαννίνων (Ιούνιος 2004 – Απρίλιος 2010), Γενικός Διευθυντής στο Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών COMPUTERKIDS Ιωαννίνων (Ιούνιος 1996 – Απρίλιος 2010), καθώς και ως Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής και Οργάνωσης στο Γ.Ν.Ι. «Γ. ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» (Απρίλιος 1997 – Ιούνιος 2004).
Κατά την περίοδο 2003 – 2005 συμμετείχε στη Συντονιστική Επιτροπή Συμβούλων Υποστήριξης (ΣΕΣΥ) για την προετοιμασία, παρακολούθηση, προώθηση και αποτίμηση των δράσεων της Κοινωνίας της Πληροφορίας στην Περιφέρεια Ηπείρου (2003-2005) – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ν.Π.Δ.Δ., ενώ την περίοδο 1998 – 1999 ήταν μέλος της ομάδας έργου για την αξιολόγηση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης – ΥΠ.Ε.Π.Θ./Γ.Γ. ΛΑΪΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ – Ν.Π.Δ.Δ.
Υπήρξε εκλεγμένος Νομαρχιακός Σύμβουλος Ιωαννίνων (2002-2010) και εκλεγμένο μέλος στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (2006 – 2010).
Συμμετείχε ως εκλεγμένο μέλος στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ-ΤΗ (1997-2016), στη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ-ΤΗ (2000-2002) και στο Δ.Σ. του e-TEE (2010-2013).
Είναι μέλος του ΤΕΕ, του e-ΤΕΕ, της Ελληνικής Εταιρείας Management Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ε.Μ.Υ.Υ.) και της Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων Η/Υ & Πληροφορικής (Ε.Π.Υ.).
Ως φοιτητής (1986 – 1992) υπήρξε εκλεγμένο Μέλος των Οργάνων Διοίκησης του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών, του Συλλόγου Φοιτητών και Εκλεγμένος Σύνεδρος σε τρία (3) Πανσπουδαστικά Συνέδρια της Ε.Φ.Ε.Ε. (1986-1992).
Ακολουθεί συνέντευξη του κ. Βάββα, που μας παραχώρησε για τη στήλη των διακεκριμένων απόφοιτων του κοινωνικού δικτύου του Πανεπιστημίου Πατρών:
1. Ως πρωτοετής φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, πώς διαχειριστήκατε τις πρώτες ημέρες της «νέας ζωής»?
Φ.Β.: Οι πρώτες μέρες στην Πάτρα ήταν μέρες οργάνωσης της φοιτητικής μου ζωής, καθώς θα ζούσα για πρώτη φορά μόνος μου, πολύ μακριά από το πατρικό μου σπίτι που βρισκόταν σε ένα μικρό χωριό έξω από τα Γιάννενα. Οι πρώτες μου γνωριμίες έγιναν μέσα από τις παρέες ενός ξαδέρφου μου τελειόφοιτου του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και μαζί τους η πρώτη μου επαφή με τα φοιτητικά στέκια, αλλά και τα κέντρα διασκέδασης της πόλης. Μετά από λίγες μέρες κάνω την εγγραφή μου στη Σχολή, αποκτώ φοιτητικό πάσο και ξεκινώ την παρακολούθηση των μαθημάτων, όχι τόσο ως κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μάθησης, αλλά ως την καλύτερη ευκαιρία για να γνωρίσω τους συμφοιτητές μου και να κάνω καινούργιες παρέες. Γίνονται οι πρώτες μου γνωριμίες στη Σχολή, αναζητώντας αρχικά συμφοιτητές από τα Γιάννενα ως πρώτο σημείο επαφής, οι πρώτες βόλτες για καφέ στα φοιτητικά στέκια που μαθαίναμε και σχεδόν κάθε βράδυ οργανώνουμε εξόδους για φαγητό ή για ποτό στα μαγαζάκια της Πλ. Όλγας, στα Ψηλά Αλώνια και στην Τριών Ναυάρχων, στην Γεροκωστοπούλου, στην Αγ. Νικολάου και στην Πλ. Πυροσβεστείου. Σιγά σιγά κάνουμε επισκέψεις στα σπίτια φίλων, ξεκινάμε ολονυκτίες «διαβάσματος» που καταλήγουν σε αναζητήσεις της διαδρομής του καθενός μας και οργανώνουμε τον προσωπικό μας χρόνο, τις ώρες διαβάσματος και παρακολούθησης των μαθημάτων στη σχολή και όλα αυτά ρυθμίζονται χωρίς κινητό τηλέφωνο και χωρίς κοινωνικά δίκτυα. Συναντιόμαστε με τους συμφοιτητές μας στην αφετηρία του αστικού λεωφορείου Νο 6 για να πάμε στο Πανεπιστήμιο, παρακολουθούμε τα μαθήματα στα αμφιθέατρα της Πολυτεχνικής Σχολής και σχεδόν καθημερινά επισκεπτόμαστε το κτίριο Β, όπου βρισκόταν η Γραμματεία, τα εργαστήρια, το υπολογιστικό κέντρο με Perkin-Elmer, τα γραφεία των καθηγητών και το κυλικείο. Ακόμα θυμάμαι το μεγάλο πλήθος σημειώσεων, τις άπειρες φωτοτυπίες, τα λίγα ελληνόγλωσσα βιβλία – το μεγαλύτερο μέρος της βιβλιογραφίας ήταν στα αγγλικά – και τη διαδικασία αναζήτησης σημειώσεων από συμφοιτητές μεγαλύτερων ετών. Μέσα στους πρώτους τρεις (3) μήνες, προχωρώ στην αγορά του πρώτου μου PC, ενός Amstrad 1512! Συμμετέχω στη φοιτητική παράταξη της ΠΑΣΠ και εκλέγομαι στο προεδρείο του Α’ έτους, ξεκινώντας έτσι την συνδικαλιστική μου παρουσία στα όργανα Διοίκησης του Τμήματος και του Συλλόγου.
2.Ποιό μάθημα του προγράμματος σπουδών ήταν το αγαπημένο σας και ποια φράση ή συμβουλή Καθηγητή σας υιοθετήσατε στη μετέπειτα πορεία σας?
Φ.Β.: Τα περισσότερα μαθήματα είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ήταν υψηλού γνωστικού επιπέδου. Μέσα από την επαγγελματική μου διαδρομή, χρόνια μετά, μπορώ να πω πως το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής ήταν από τα αρτιότερα και πιο σύγχρονα προγράμματα σπουδών συγκρινόμενο με αντίστοιχα προγράμματα τμημάτων πληροφορικής αμερικάνικων και ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Αρκετά ήταν τα αγαπημένα μου μαθήματα και η προτίμησή μου σε αυτά είχε να κάνει τόσο με το γνωστικό αντικείμενο όσο και με τον Καθηγητή που το δίδασκε. Ενδεικτικά αναφέρω τα μαθήματα: Συστήματα Υπολογιστών, Λογικός Σχεδιασμός, Λειτουργικά Συστήματα, Δίκτυα, Εφαρμοσμένα Πληροφοριακά Συστήματα και Τεχνητή Νοημοσύνη.
Όσον αφορά στην φράση κάποιου Καθηγητή, θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ σε μια φράση του αείμνηστου Καθηγητή Δημήτρη Μαρίτσα, Προέδρου και Ιδρυτή του Τμήματος, ο οποίος συνήθιζε να λέει είτε στις εκδηλώσεις υποδοχής πρωτοετών είτε στο αμφιθέατρο: «Αγαπητές φοιτήτριες και αγαπητοί φοιτητές, τελειώνοντας τις σπουδές σας θα είστε περιζήτητες νύφες και περιζήτητοι γαμπροί, οι δρόμοι που ανοίγουν για εσάς θα είναι λεωφόροι…». Συχνά σκέφτομαι πόσο απείχε από την ελληνική πραγματικότητα η παραπάνω φράση, αλλά και πόσο βαθιά ήταν η πίστη του Καθηγητή στο ρόλο του επιστήμονα πληροφορικής στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της χώρας μας, αλλά και στη διαδικασία αλλαγής του παραγωγικού και οικονομικού της μοντέλου. Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Πληροφορικής και οι Πτυχιούχοι Πληροφορικής έπρεπε να δώσουν αγώνα για την αναγνώριση και κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων τόσο στους επαγγελματικούς τους χώρους όσο και τους Επιμελητηριακούς τους Φορείς. Παράλληλα, έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια για να φτάσουμε στην αναγνώριση των τεχνολογικών και κοινωνικοοικονομικών αλλαγών, καθώς και των ευκαιριών που αναδεικνύονται μέσα από την Κοινωνία της Πληροφορίας.
3.Μέσω του κοινωνικού δικτύου των απόφοιτων ανταμώσατε με φίλους και φίλες της φοιτητικής σας παρέας, όπως με την κ. Γαλάνη. Ύστερα από χρόνια πώς είναι να μοιράζεται κανείς τις φοιτητικές αναμνήσεις?
Φ.Β.: Οι πιο στενοί μου φίλοι σήμερα ήταν φοιτητές στην Πάτρα ή τους γνώρισα ως φοιτητές και στη διαδρομή του χρόνου με κάποιους από αυτούς συνεργαστήκαμε επαγγελματικά ή/και αποκτήσαμε και άλλους κοινωνικούς δεσμούς. Μέσα από το Facebook και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχα την ευκαιρία να συναντηθώ ξανά με πολλούς ακόμα φίλους από τα φοιτητικά χρόνια και να μοιραστώ μαζί τους αναμνήσεις, βιώματα, αλλά και νέες εμπειρίες από την επαγγελματική, προσωπική και κοινωνική μας διαδρομή. Πιστεύω πως η πρωτοβουλία του κοινωνικού δικτύου των αποφοίτων είναι ακόμα πιο σημαντική γιατί μας δίνει έναν οργανωμένο χώρο να ανταμώσουμε ξανά με όλους όσοι μοιραστήκαμε στιγμές και συναισθήματα της περιόδου των φοιτητικών μας χρόνων. Είναι μεγάλη η χαρά και η συγκίνησή μου για κάθε «αντάμωμα» με φίλες/φίλους αυτής της περιόδου και πραγματικά νοσταλγώ τις στιγμές που ξεδιπλώνονται μέσα από τις ιστορίες τους και ταξιδεύω πίσω στον χρόνο. Θέλω να πιστεύω, πως μέσω του κοινωνικού δικτύου των αποφοίτων, θα καταφέρουμε να οργανώσουμε κάποιο δια ζώσης reunion των μηχανικών πληροφορικής της χρονιάς 1986 και ίσως αυτό να είναι των 40 χρόνων!
4.Έχετε δημιουργήσει μία λαμπρή καριέρα. Στο διάβα της διαδρομής σας, ποια ήταν τα βασικά εφόδια που σας βοήθησαν έτσι ώστε να φθάσετε στο στόχο σας?
Φ.Β.: Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, αλλά πιστέψτε με θεωρώ πως στη διαδρομή μου υπάρχουν πολλοί ακόμα στόχοι και κορυφές που θα πρέπει να φτάσω ή τουλάχιστον να προσπαθήσω να φτάσω. Σε κάθε στιγμή αυτής της διαδρομής, σε κάθε στόχο και προορισμό που έβαζα, προσπαθούσα να δίνω τον καλύτερο εαυτό μου και συνάμα να είμαι ο εαυτός μου, να μην ξεχνώ από που ξεκίνησα και ποιες αξίες θέλω να υπηρετώ και να απολαμβάνω τη διαδρομή αυτή. Σε κάθε μικρό ή μεγαλύτερο σταθμό της ζωής μου, θέλω μέσα μου να νιώθω την ικανοποίηση ότι έδωσα όσα μπορούσα, ότι προσπάθησα για το καλύτερο δυνατό και ότι ήμουν συνεπής στο πλάνο μου και προσηλωμένος στον προορισμό. Η γνώση, η θέληση και η επιμονή να προχωρήσω παραπέρα, η πίστη για αυτό που αναλαμβάνω, η οργανωτική ικανότητα, η διάθεση συνεργασίας στο πλαίσιο λειτουργίας μιας ομάδας, αλλά και η δυνατότητα ανάληψης ευθυνών είναι τα βασικά εφόδια της διαδρομής μου μέχρι σήμερα. Σε αυτή τη διαδρομή, στήριγμά μου είναι η γυναίκα μου, η οικογένειά μου και οι στενοί μου φίλοι, τους ευχαριστώ για τη δύναμη που μου δίνουν και την υπομονή τους!
5.Ως Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης στον Δήμο Ιωαννιτών πώς κρίνετε τη νέα ψηφιακή εποχή στην οποία έγινε απότομη μετάβαση λόγω της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε?
Φ.Β.: Η πανδημία επιτάχυνε με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή. Από τον επαναπροσδιορισμό της εργασίας και της εκπαίδευσης, μέχρι τις νέες προκλήσεις για τη διακυβέρνηση και τη δημοκρατία, καλούμαστε εδώ και τώρα να προσαρμοστούμε σε έναν νέο τρόπο ζωής. Λόγω της πανδημίας COVID-19 αναδεικνύεται ο κρίσιμος ρόλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στη βελτίωση της οικονομικής και κοινωνικής μας ζωής και επιβεβαιώνεται πως η Ψηφιακή Τεχνολογία αποτελεί εχέγγυο για την ίδια την επιβίωση της κοινωνία μας και των οικονομικών φορέων στους περισσότερους κλάδους της αγοράς. Οι τοπικές, περιφερειακές και εθνικές αρχές, αλλά και το σύνολο των οικονομικών φορέων θα πρέπει να προχωρήσουν στο ψηφιακό μετασχηματισμό τους, να αναδιαμορφώσουν τις διαδικασίες και την οργάνωσή τους, να επανεξετάσουν το ρόλο τους και να καινοτομήσουν προσφέροντας υπηρεσίες και προϊόντα υψηλού επιπέδου προς τους πολίτες, που θα βασίζονται στην ευρεία χρήση εργαλείων ΤΠΕ και ψηφιακής διακυβέρνησης σε κάθε τομέα της καθημερινότητας του πολίτη.
Είμαι βαθιά πεπεισμένος πως η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή απαιτεί πληθώρα δεδομένων και πόρων, αφορά όλους τους πολίτες και πρέπει να συμπεριλαμβάνει κάθε τομέα της κοινωνικής μας ζωής. Η παροχή δημόσιων υπηρεσιών για τη στήριξη της συμμετοχής των πολιτών θα πρέπει να βασίζεται στη μη διακριτική πρόσβαση στην ενημέρωση και τη γνώση. Το ψηφιακό χάσμα θα πρέπει να αμβλυνθεί με την ενδυνάμωση των πολιτών μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, δίνοντας προτεραιότητα στην κατάρτιση των ηλικιωμένων και άλλων ευάλωτων ή περιθωριοποιημένων ομάδων.
6.Μοιραστείτε μαζί μας ό,τι θέλετε να καταθέσετε για τα φοιτητικά σας χρόνια στο Πανεπιστήμιο Πατρών ή όποιες άλλες σκέψεις θέλετε ενδεχομένως αναφορικά με την Επιστήμη σας.
Φ.Β.: Τα φοιτητικά χρόνια είναι με διαφορά τα πιο ανέμελα και ξένοιαστα χρόνια μας, είναι τα ωραιότερα χρόνια της ζωής μας! Προσωπικά, κατά τη διάρκεια της φοιτητικής μου ζωής, δημιούργησα έναν κύκλο φίλων που στον πυρήνα του παραμένει ίδιος μέχρι σήμερα, δεκαετίες μετά και αυτό έχει καθορίσει σε σημαντικό βαθμό όλα τα μετέπειτα βήματα της ζωής μου. Είναι η περίοδος εκείνη που μαζί με τη νεότητά μας, ξεκινάμε ουσιαστικά τα πρώτα μας βήματα στην ενήλικη ζωή. Τα φοιτητικά χρόνια προσφέρουν ένα θησαύρισμα εμπειριών, γιατί το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο η ευκαιρία για μία καλύτερη εργασία ή κοινωνική αποκατάσταση. Πάνω από όλα είναι ένα μοναδικό ταξίδι γνώσης και εμπειριών, ένα ταξίδι που διευρύνει τον ψυχικό μας κόσμο, καλλιεργεί την αντίληψη και τη διανοητική μας ικανότητα. Είναι η προσέγγιση της γνώσης ως ευεργέτημα για την προσωπικότητα αλλά και τον ψυχικό κόσμο του ανθρώπου.
Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, Εθιμοτυπίας και Εκδηλώσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών
Ο κ. Βάββας είναι Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής και Σύμβουλος Επιχειρήσεων. Είναι απόφοιτος του αντίστοιχου Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών. Επιπλέον, είναι Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στη «Διοίκηση Μονάδων Υγείας του ΕΣΥ».
Είναι Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Ιανουάριος 2021 έως σήμερα), ενώ υπήρξε Αντιδήμαρχος Οικονομικών (Σεπτέμβριος 2019 – Δεκέμβριος 2020) στον Δήμο Ιωαννιτών.
Συνεργάστηκε με την Planet SA, εταιρεία συμβούλων, διοίκησης και διαχείρισης έργων, ως Σύμβουλος Διοίκησης και υπεύθυνος Περιφέρειας Ηπείρου.
Διετέλεσε Διοικητής του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων (Ιανουάριος 2014 – Απρίλιος 2017), Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων «Γ. ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» (Οκτώβριος 2011 – Δεκέμβριος 2013) και Αναπληρωτής Διοικητής στο ίδιο Νοσοκομείο (Απρίλιος 2010 – Οκτώβριος 2011).
Εργάστηκε ως Διευθυντής και συντονιστής ενεργειών κατάρτισης στο ΚΕΚ ΜΕΝΤΩΡ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΕ – Παράρτημα Ιωαννίνων (Ιούνιος 2004 – Απρίλιος 2010), Γενικός Διευθυντής στο Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών COMPUTERKIDS Ιωαννίνων (Ιούνιος 1996 – Απρίλιος 2010), καθώς και ως Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής και Οργάνωσης στο Γ.Ν.Ι. «Γ. ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» (Απρίλιος 1997 – Ιούνιος 2004).
Κατά την περίοδο 2003 – 2005 συμμετείχε στη Συντονιστική Επιτροπή Συμβούλων Υποστήριξης (ΣΕΣΥ) για την προετοιμασία, παρακολούθηση, προώθηση και αποτίμηση των δράσεων της Κοινωνίας της Πληροφορίας στην Περιφέρεια Ηπείρου (2003-2005) – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ν.Π.Δ.Δ., ενώ την περίοδο 1998 – 1999 ήταν μέλος της ομάδας έργου για την αξιολόγηση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης – ΥΠ.Ε.Π.Θ./Γ.Γ. ΛΑΪΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ – Ν.Π.Δ.Δ.
Υπήρξε εκλεγμένος Νομαρχιακός Σύμβουλος Ιωαννίνων (2002-2010) και εκλεγμένο μέλος στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (2006 – 2010).
Συμμετείχε ως εκλεγμένο μέλος στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ-ΤΗ (1997-2016), στη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ-ΤΗ (2000-2002) και στο Δ.Σ. του e-TEE (2010-2013).
Είναι μέλος του ΤΕΕ, του e-ΤΕΕ, της Ελληνικής Εταιρείας Management Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ε.Μ.Υ.Υ.) και της Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων Η/Υ & Πληροφορικής (Ε.Π.Υ.).
Ως φοιτητής (1986 – 1992) υπήρξε εκλεγμένο Μέλος των Οργάνων Διοίκησης του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών, του Συλλόγου Φοιτητών και Εκλεγμένος Σύνεδρος σε τρία (3) Πανσπουδαστικά Συνέδρια της Ε.Φ.Ε.Ε. (1986-1992).
Ακολουθεί συνέντευξη του κ. Βάββα, που μας παραχώρησε για τη στήλη των διακεκριμένων απόφοιτων του κοινωνικού δικτύου του Πανεπιστημίου Πατρών:
1. Ως πρωτοετής φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, πώς διαχειριστήκατε τις πρώτες ημέρες της «νέας ζωής»?
Φ.Β.: Οι πρώτες μέρες στην Πάτρα ήταν μέρες οργάνωσης της φοιτητικής μου ζωής, καθώς θα ζούσα για πρώτη φορά μόνος μου, πολύ μακριά από το πατρικό μου σπίτι που βρισκόταν σε ένα μικρό χωριό έξω από τα Γιάννενα. Οι πρώτες μου γνωριμίες έγιναν μέσα από τις παρέες ενός ξαδέρφου μου τελειόφοιτου του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και μαζί τους η πρώτη μου επαφή με τα φοιτητικά στέκια, αλλά και τα κέντρα διασκέδασης της πόλης. Μετά από λίγες μέρες κάνω την εγγραφή μου στη Σχολή, αποκτώ φοιτητικό πάσο και ξεκινώ την παρακολούθηση των μαθημάτων, όχι τόσο ως κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μάθησης, αλλά ως την καλύτερη ευκαιρία για να γνωρίσω τους συμφοιτητές μου και να κάνω καινούργιες παρέες. Γίνονται οι πρώτες μου γνωριμίες στη Σχολή, αναζητώντας αρχικά συμφοιτητές από τα Γιάννενα ως πρώτο σημείο επαφής, οι πρώτες βόλτες για καφέ στα φοιτητικά στέκια που μαθαίναμε και σχεδόν κάθε βράδυ οργανώνουμε εξόδους για φαγητό ή για ποτό στα μαγαζάκια της Πλ. Όλγας, στα Ψηλά Αλώνια και στην Τριών Ναυάρχων, στην Γεροκωστοπούλου, στην Αγ. Νικολάου και στην Πλ. Πυροσβεστείου. Σιγά σιγά κάνουμε επισκέψεις στα σπίτια φίλων, ξεκινάμε ολονυκτίες «διαβάσματος» που καταλήγουν σε αναζητήσεις της διαδρομής του καθενός μας και οργανώνουμε τον προσωπικό μας χρόνο, τις ώρες διαβάσματος και παρακολούθησης των μαθημάτων στη σχολή και όλα αυτά ρυθμίζονται χωρίς κινητό τηλέφωνο και χωρίς κοινωνικά δίκτυα. Συναντιόμαστε με τους συμφοιτητές μας στην αφετηρία του αστικού λεωφορείου Νο 6 για να πάμε στο Πανεπιστήμιο, παρακολουθούμε τα μαθήματα στα αμφιθέατρα της Πολυτεχνικής Σχολής και σχεδόν καθημερινά επισκεπτόμαστε το κτίριο Β, όπου βρισκόταν η Γραμματεία, τα εργαστήρια, το υπολογιστικό κέντρο με Perkin-Elmer, τα γραφεία των καθηγητών και το κυλικείο. Ακόμα θυμάμαι το μεγάλο πλήθος σημειώσεων, τις άπειρες φωτοτυπίες, τα λίγα ελληνόγλωσσα βιβλία – το μεγαλύτερο μέρος της βιβλιογραφίας ήταν στα αγγλικά – και τη διαδικασία αναζήτησης σημειώσεων από συμφοιτητές μεγαλύτερων ετών. Μέσα στους πρώτους τρεις (3) μήνες, προχωρώ στην αγορά του πρώτου μου PC, ενός Amstrad 1512! Συμμετέχω στη φοιτητική παράταξη της ΠΑΣΠ και εκλέγομαι στο προεδρείο του Α’ έτους, ξεκινώντας έτσι την συνδικαλιστική μου παρουσία στα όργανα Διοίκησης του Τμήματος και του Συλλόγου.
2.Ποιό μάθημα του προγράμματος σπουδών ήταν το αγαπημένο σας και ποια φράση ή συμβουλή Καθηγητή σας υιοθετήσατε στη μετέπειτα πορεία σας?
Φ.Β.: Τα περισσότερα μαθήματα είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ήταν υψηλού γνωστικού επιπέδου. Μέσα από την επαγγελματική μου διαδρομή, χρόνια μετά, μπορώ να πω πως το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής ήταν από τα αρτιότερα και πιο σύγχρονα προγράμματα σπουδών συγκρινόμενο με αντίστοιχα προγράμματα τμημάτων πληροφορικής αμερικάνικων και ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Αρκετά ήταν τα αγαπημένα μου μαθήματα και η προτίμησή μου σε αυτά είχε να κάνει τόσο με το γνωστικό αντικείμενο όσο και με τον Καθηγητή που το δίδασκε. Ενδεικτικά αναφέρω τα μαθήματα: Συστήματα Υπολογιστών, Λογικός Σχεδιασμός, Λειτουργικά Συστήματα, Δίκτυα, Εφαρμοσμένα Πληροφοριακά Συστήματα και Τεχνητή Νοημοσύνη.
Όσον αφορά στην φράση κάποιου Καθηγητή, θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ σε μια φράση του αείμνηστου Καθηγητή Δημήτρη Μαρίτσα, Προέδρου και Ιδρυτή του Τμήματος, ο οποίος συνήθιζε να λέει είτε στις εκδηλώσεις υποδοχής πρωτοετών είτε στο αμφιθέατρο: «Αγαπητές φοιτήτριες και αγαπητοί φοιτητές, τελειώνοντας τις σπουδές σας θα είστε περιζήτητες νύφες και περιζήτητοι γαμπροί, οι δρόμοι που ανοίγουν για εσάς θα είναι λεωφόροι…». Συχνά σκέφτομαι πόσο απείχε από την ελληνική πραγματικότητα η παραπάνω φράση, αλλά και πόσο βαθιά ήταν η πίστη του Καθηγητή στο ρόλο του επιστήμονα πληροφορικής στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της χώρας μας, αλλά και στη διαδικασία αλλαγής του παραγωγικού και οικονομικού της μοντέλου. Οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Πληροφορικής και οι Πτυχιούχοι Πληροφορικής έπρεπε να δώσουν αγώνα για την αναγνώριση και κατοχύρωση των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων τόσο στους επαγγελματικούς τους χώρους όσο και τους Επιμελητηριακούς τους Φορείς. Παράλληλα, έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια για να φτάσουμε στην αναγνώριση των τεχνολογικών και κοινωνικοοικονομικών αλλαγών, καθώς και των ευκαιριών που αναδεικνύονται μέσα από την Κοινωνία της Πληροφορίας.
3.Μέσω του κοινωνικού δικτύου των απόφοιτων ανταμώσατε με φίλους και φίλες της φοιτητικής σας παρέας, όπως με την κ. Γαλάνη. Ύστερα από χρόνια πώς είναι να μοιράζεται κανείς τις φοιτητικές αναμνήσεις?
Φ.Β.: Οι πιο στενοί μου φίλοι σήμερα ήταν φοιτητές στην Πάτρα ή τους γνώρισα ως φοιτητές και στη διαδρομή του χρόνου με κάποιους από αυτούς συνεργαστήκαμε επαγγελματικά ή/και αποκτήσαμε και άλλους κοινωνικούς δεσμούς. Μέσα από το Facebook και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχα την ευκαιρία να συναντηθώ ξανά με πολλούς ακόμα φίλους από τα φοιτητικά χρόνια και να μοιραστώ μαζί τους αναμνήσεις, βιώματα, αλλά και νέες εμπειρίες από την επαγγελματική, προσωπική και κοινωνική μας διαδρομή. Πιστεύω πως η πρωτοβουλία του κοινωνικού δικτύου των αποφοίτων είναι ακόμα πιο σημαντική γιατί μας δίνει έναν οργανωμένο χώρο να ανταμώσουμε ξανά με όλους όσοι μοιραστήκαμε στιγμές και συναισθήματα της περιόδου των φοιτητικών μας χρόνων. Είναι μεγάλη η χαρά και η συγκίνησή μου για κάθε «αντάμωμα» με φίλες/φίλους αυτής της περιόδου και πραγματικά νοσταλγώ τις στιγμές που ξεδιπλώνονται μέσα από τις ιστορίες τους και ταξιδεύω πίσω στον χρόνο. Θέλω να πιστεύω, πως μέσω του κοινωνικού δικτύου των αποφοίτων, θα καταφέρουμε να οργανώσουμε κάποιο δια ζώσης reunion των μηχανικών πληροφορικής της χρονιάς 1986 και ίσως αυτό να είναι των 40 χρόνων!
4.Έχετε δημιουργήσει μία λαμπρή καριέρα. Στο διάβα της διαδρομής σας, ποια ήταν τα βασικά εφόδια που σας βοήθησαν έτσι ώστε να φθάσετε στο στόχο σας?
Φ.Β.: Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια, αλλά πιστέψτε με θεωρώ πως στη διαδρομή μου υπάρχουν πολλοί ακόμα στόχοι και κορυφές που θα πρέπει να φτάσω ή τουλάχιστον να προσπαθήσω να φτάσω. Σε κάθε στιγμή αυτής της διαδρομής, σε κάθε στόχο και προορισμό που έβαζα, προσπαθούσα να δίνω τον καλύτερο εαυτό μου και συνάμα να είμαι ο εαυτός μου, να μην ξεχνώ από που ξεκίνησα και ποιες αξίες θέλω να υπηρετώ και να απολαμβάνω τη διαδρομή αυτή. Σε κάθε μικρό ή μεγαλύτερο σταθμό της ζωής μου, θέλω μέσα μου να νιώθω την ικανοποίηση ότι έδωσα όσα μπορούσα, ότι προσπάθησα για το καλύτερο δυνατό και ότι ήμουν συνεπής στο πλάνο μου και προσηλωμένος στον προορισμό. Η γνώση, η θέληση και η επιμονή να προχωρήσω παραπέρα, η πίστη για αυτό που αναλαμβάνω, η οργανωτική ικανότητα, η διάθεση συνεργασίας στο πλαίσιο λειτουργίας μιας ομάδας, αλλά και η δυνατότητα ανάληψης ευθυνών είναι τα βασικά εφόδια της διαδρομής μου μέχρι σήμερα. Σε αυτή τη διαδρομή, στήριγμά μου είναι η γυναίκα μου, η οικογένειά μου και οι στενοί μου φίλοι, τους ευχαριστώ για τη δύναμη που μου δίνουν και την υπομονή τους!
5.Ως Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης στον Δήμο Ιωαννιτών πώς κρίνετε τη νέα ψηφιακή εποχή στην οποία έγινε απότομη μετάβαση λόγω της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε?
Φ.Β.: Η πανδημία επιτάχυνε με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς το πέρασμα στην ψηφιακή εποχή. Από τον επαναπροσδιορισμό της εργασίας και της εκπαίδευσης, μέχρι τις νέες προκλήσεις για τη διακυβέρνηση και τη δημοκρατία, καλούμαστε εδώ και τώρα να προσαρμοστούμε σε έναν νέο τρόπο ζωής. Λόγω της πανδημίας COVID-19 αναδεικνύεται ο κρίσιμος ρόλος του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στη βελτίωση της οικονομικής και κοινωνικής μας ζωής και επιβεβαιώνεται πως η Ψηφιακή Τεχνολογία αποτελεί εχέγγυο για την ίδια την επιβίωση της κοινωνία μας και των οικονομικών φορέων στους περισσότερους κλάδους της αγοράς. Οι τοπικές, περιφερειακές και εθνικές αρχές, αλλά και το σύνολο των οικονομικών φορέων θα πρέπει να προχωρήσουν στο ψηφιακό μετασχηματισμό τους, να αναδιαμορφώσουν τις διαδικασίες και την οργάνωσή τους, να επανεξετάσουν το ρόλο τους και να καινοτομήσουν προσφέροντας υπηρεσίες και προϊόντα υψηλού επιπέδου προς τους πολίτες, που θα βασίζονται στην ευρεία χρήση εργαλείων ΤΠΕ και ψηφιακής διακυβέρνησης σε κάθε τομέα της καθημερινότητας του πολίτη.
Είμαι βαθιά πεπεισμένος πως η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή απαιτεί πληθώρα δεδομένων και πόρων, αφορά όλους τους πολίτες και πρέπει να συμπεριλαμβάνει κάθε τομέα της κοινωνικής μας ζωής. Η παροχή δημόσιων υπηρεσιών για τη στήριξη της συμμετοχής των πολιτών θα πρέπει να βασίζεται στη μη διακριτική πρόσβαση στην ενημέρωση και τη γνώση. Το ψηφιακό χάσμα θα πρέπει να αμβλυνθεί με την ενδυνάμωση των πολιτών μέσω της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, δίνοντας προτεραιότητα στην κατάρτιση των ηλικιωμένων και άλλων ευάλωτων ή περιθωριοποιημένων ομάδων.
6.Μοιραστείτε μαζί μας ό,τι θέλετε να καταθέσετε για τα φοιτητικά σας χρόνια στο Πανεπιστήμιο Πατρών ή όποιες άλλες σκέψεις θέλετε ενδεχομένως αναφορικά με την Επιστήμη σας.
Φ.Β.: Τα φοιτητικά χρόνια είναι με διαφορά τα πιο ανέμελα και ξένοιαστα χρόνια μας, είναι τα ωραιότερα χρόνια της ζωής μας! Προσωπικά, κατά τη διάρκεια της φοιτητικής μου ζωής, δημιούργησα έναν κύκλο φίλων που στον πυρήνα του παραμένει ίδιος μέχρι σήμερα, δεκαετίες μετά και αυτό έχει καθορίσει σε σημαντικό βαθμό όλα τα μετέπειτα βήματα της ζωής μου. Είναι η περίοδος εκείνη που μαζί με τη νεότητά μας, ξεκινάμε ουσιαστικά τα πρώτα μας βήματα στην ενήλικη ζωή. Τα φοιτητικά χρόνια προσφέρουν ένα θησαύρισμα εμπειριών, γιατί το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο η ευκαιρία για μία καλύτερη εργασία ή κοινωνική αποκατάσταση. Πάνω από όλα είναι ένα μοναδικό ταξίδι γνώσης και εμπειριών, ένα ταξίδι που διευρύνει τον ψυχικό μας κόσμο, καλλιεργεί την αντίληψη και τη διανοητική μας ικανότητα. Είναι η προσέγγιση της γνώσης ως ευεργέτημα για την προσωπικότητα αλλά και τον ψυχικό κόσμο του ανθρώπου.
Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, Εθιμοτυπίας και Εκδηλώσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών