Διαβάστε περισσότερα
Ο κ. Εμμανουήλ Γιαμπουράς είναι απόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών (1986-1991).
Είναι προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός». Εδώ και είκοσι χρόνια είναι στέλεχος σε θέσεις ευθύνης στη διαχείριση του ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων. Έχει εργαστεί στον χρηματοοικονομικό τομέα και στον χώρο της Πληροφορικής. Στα πρώτα του επαγγελματικά βήματα υπήρξε μέτοχος και ιδρυτής εταιρείας Πληροφορικής με αντικείμενο τις εφαρμογές Πολυμέσων.
Έχει διατελέσει μέλος Διοικητικών Συμβουλίων (Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε., Τεχνόπολις, ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ, Αθηνά κ.ά.) και Επενδυτικών Συμβουλίων (JEREMIE).
Υπήρξε πρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύλλογο Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, την Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας, το Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών του ΤΕΕ (e-TEE). Για 25 έτη ήταν εκλεγμένο μέλος της αντιπροσωπείας και της Επιστημονικής Επιτροπής Ηλεκτρονικών του ΤΕΕ και διετέλεσε δύο φορές μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ.
Είναι τακτικός ομιλητής σε εκδηλώσεις και συνέδρια με αντικείμενο τις ΤΠΕ. Βασικό του ενδιαφέρον είναι η διαμόρφωση της πολιτικής ΤΠΕ, η αναβάθμιση της ποιότητας των έργων/υπηρεσιών ΤΠΕ και η ουσιαστική αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού που διαθέτει η χώρα στις ΤΠΕ.
Είναι Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος ΜΒΑ με ειδίκευση στα Χρηματοοικονομικά.
Ακολουθεί συνέντευξη του κ. Γιαμπουρά, που μας παραχώρησε για τη στήλη των διακεκριμένων απόφοιτων του κοινωνικού δικτύου του Πανεπιστημίου Πατρών:
- Ποια τα οφέλη της ουσιαστικής διασύνδεσης ενός ανώτατου ακαδημαϊκού ιδρύματος με την υπόλοιπη κοινωνία και πώς θεωρείτε ότι μπορεί να επιτευχθεί? Το ερώτημα αυτό είναι διαχρονικό από τα δικά σας φοιτητικά χρόνια?
Ε.Γ.: Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα οφείλουν να είναι ανοιχτά στην κοινωνία και στην αγορά. Εξίσου σημαντική είναι η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, όλων των ιδεών, αυτό σημαίνει ελευθερία. Οι φοιτητές πρέπει να έρχονται σε επαφή με όλες τις απόψεις και να ενθαρρύνονται να εκφράζουν τις δικές τους, χωρίς φόβο, σεβόμενοι την λειτουργία και τον βασικό σκοπό του Πανεπιστημίου, την αναζήτηση και απόκτηση επιστημονικής γνώσης. Συνεργασίες με την αγορά και κοινωνικούς φορείς, ενθάρρυνση στην ατομική και ομαδική δημιουργικότητα μέσω ομάδων κοινού ενδιαφέροντος.
Στα δικά μου φοιτητικά χρόνια (1986-91), δόθηκαν μάχες για να μπορέσουν να λειτουργήσουν προγράμματα όπως το ERASMUS για την ανταλλαγή φοιτητών και να αξιοποιηθούν τα επιστημονικά ευρωπαϊκά προγράμματα. Σε αυτόν τον τομέα έχουν γίνει άλματα. Ίσως το Πανεπιστήμιο να πρέπει να γίνει ακόμα πιο ενεργό μέσω της υποχρεωτικής συμβουλευτικής των φοιτητών για τις επιλογές που είναι διαθέσιμες και τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Να μην μένει κανείς πίσω.
Από την άλλη, στην εποχή μας –με βάση αυτά που ακούω να συμβαίνουν σήμερα- νομίζω ότι υπήρχε μεγαλύτερη ανεκτικότητα στις ιδέες των άλλων και σε εκδηλώσεις όπου ακούγονταν διαφορετικές απόψεις. Υπήρχαν έντονες διαφωνίες αλλά δεν υπήρχε η επικίνδυνη κουλτούρα του cancel.
- Μιλήστε μας για τις δικές σας φοιτητικές εμπειρίες. Σε ποια ημέρα των φοιτητικών χρόνων θα επιθυμούσατε να επιστρέψετε, αν υπήρχε η δυνατότητα?
Ε.Γ.: Στην πρώτη μέρα που πήγα στη Σχολή. Κάθε αρχή, είναι μια πρόκληση και μια ευκαιρία. Ειδικά στην ηλικία αυτή, μακριά από την πόλη σου και το οικογενειακό περιβάλλον, να γνωρίζεις ανθρώπους από όλη την Ελλάδα, με διαφορετική αφετηρία, παραστάσεις και ανατροφή, με τους οποίους θα περάσεις πέντε χρόνια μαζί, είναι ένα έντονο συναίσθημα. Τότε ξεκίνησαν φιλίες που κράτησαν και άλλες που χάθηκαν με τα χρόνια…
- Θέλετε να μας σκιαγραφήσετε το πρόγραμμα μιας τυπικής φοιτητικής ημέρας?
Ε.Γ.: Το «πρόγραμμα» ίσως δεν είναι η κατάλληλη λέξη για να περιγράψει εκείνα τα χρόνια. Πρωινό ξύπνημα, ανάλογα με την ώρα των παραδόσεων και το πιθανό ξενύχτι την παραμονή. Η παραδοσιακή (εξαιρετικά στριμωγμένη τότε) διαδρομή με το 6 Πάτρα-Ρίο-Πάτρα. Φαγητό με φίλους το μεσημέρι (Δίδυμοι, Αχίλλειον, El Dorado για να θυμηθώ μερικά κλασσικά φοιτητικά εστιατόρια). Εφημερίδες και χαλάρωση. Μελέτη αν υπήρχε κάποια εργασία ή εργαστήριο, αρκετές φορές παρέα με φίλους. Το βράδυ διασκέδαση.
Στις εξεταστικές φυσικά υπήρχε πολύ περισσότερη μελέτη.
- Με την ιδιότητα του πλέον αρμόδιου για το ζήτημα αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε και ποιο το μέλλον σχετικά με τον παράλληλο ψηφιακό κόσμο, τον οποίο έχουμε ήδη κατοικήσει τόσο την περίοδο της πανδημικής κρίσης όσο και λίγο νωρίτερα από αυτή .
Ε.Γ.: Ο κόσμος μας έχει αλλάξει δραματικά μέσα σε ελάχιστα χρόνια. Το 2006 τα κοινωνικά δίκτυα ήταν σχεδόν άγνωστη λέξη, το facebook είχε 6 εκατομμύρια χρήστες, 15 χρόνια μετά είχε πάνω από 3 δισεκατομμύρια. Ο τρόπος που διαδίδεται η πληροφορία, η γνώση, ο τρόπος που αλληλεπιδρούμε είναι διαφορετικός. Οι αλλαγές συμβαίνουν σε χρόνους ασύλληπτους. Η γενιά που έχει γεννηθεί μετά το 2000 είναι απόλυτα εξοικειωμένη με τις νέες τεχνολογίες, με την εργασία εξ’ αποστάσεως, με την ζωή μέσα από την οθόνη. Το εικονικό και το πραγματικό ήδη συγχέονται. Νομίζω ότι είμαστε σε μια διαδρομή, χωρίς επιστροφή. Παραγωγή, εργασία, συναλλαγές, ανθρώπινες σχέσεις μεταβάλλονται ραγδαία. Ακούγεται κοινότοπο αλλά μέσα στις αναπόφευκτες αλλαγές, θα πρέπει να διατηρήσουμε την αξία της άμεσης ανθρώπινης επαφής και να διαφυλάξουμε τον δημιουργικό διάλογο, την ατομική ελευθερία και την ελεύθερη έκφραση.
- Διαθέτετε μία πολύ σημαντική διαδρομή στην επαγγελματική σας πορεία, η οποία χαρακτηρίζεται από πλουραλισμό ιδιοτήτων και θέσεων σημαντικής αξίας. Με αφορμή την έλευση των πρωτοετών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ποιες θα ήταν οι τρεις οδηγίες ‘προς ναυτιλομένους’?
Ε.Γ.: 1. Ασχοληθείτε με το αντικείμενο των σπουδών σας σφαιρικά, δείτε πέρα από τα μαθήματα με τί συνδυάζεται και πώς ταιριάζει με τις επιθυμίες σας. Είναι σημαντικό οι σπουδές σας να βοηθήσουν να ακολουθήσετε το όνειρο σας και αυτό γίνεται και έμμεσα, σήμερα οι διαδρομές και οι επιλογές για τον στόχο είναι πάρα πολλές.
2. Γνωρίστε τους συμφοιτητές σας και μάθετε πράγματα από αυτούς. Μη διστάζετε να γνωρίσετε και να πλησιάσετε για συμβουλές τους Καθηγητές σας, θα εκπλαγείτε θετικά από την ανταπόκριση τους.
3. Ζήσετε εμπειρίες. Δεν θα ξαναγίνετε 18 χρονών… μη αφήνετε όμως πίσω τις σπουδές σας.
- Μοιραστείτε μαζί μας ό,τι θέλετε να καταθέσετε για τα φοιτητικά σας χρόνια στο Πανεπιστήμιο Πατρών ή όποιες άλλες σκέψεις θέλετε ενδεχομένως αναφορικά με την Επιστήμη σας.
Ε.Γ.: Τα φοιτητικά χρόνια, είναι μια περίοδος εμπειριών και γνωριμίας με τον πραγματικό κόσμο. Θεωρώ ότι είχα την τύχη, μέσα από το επίπεδο των συμφοιτητών μου στη σχολή των Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, να ζήσω με αξιόλογους ανθρώπους με ιδιαίτερες ικανότητες, γεγονός που αποδεικνύεται και από την μετέπειτα πορεία τους στη ζωή. Παρά το γεγονός ότι εκείνη την εποχή το Πανεπιστήμιο, είχε σοβαρά θέματα σε επίπεδο οργάνωσης, οι Καθηγητές μας είχαν απαιτήσεις από εμάς, στις οποίες έπρεπε να ανταποκριθούμε με αναζήτηση, συνεργασία και εφευρετικότητα. Αυτές οι καταστάσεις –μπορεί να ακούγεται κάπως παράδοξο- μας βοήθησαν στο να αντιμετωπίζουμε πραγματικές καταστάσεις.
Κάτι τελευταίο, η Ελλάδα, διαθέτει εξαιρετικό δυναμικό στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), για πρώτη φορά αυτήν την περίοδο διαθέτει μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και του ΕΣΠΑ, τα χρηματοδοτικά μέσα για να αξιοποιήσει ουσιαστικά αυτό το δυναμικό, να αναστρέψει σε κάποιο βαθμό το brain drain και κυρίως να δώσει την ευκαιρία στην ανάπτυξη μιας σοβαρής βιομηχανίας στον χώρο των ΤΠΕ. Απαιτείται όραμα, συνέπεια και στρατηγική. Είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί.
Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, Εθιμοτυπίας και Εκδηλώσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών
Ο κ. Εμμανουήλ Γιαμπουράς είναι απόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών (1986-1991).
Είναι προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός». Εδώ και είκοσι χρόνια είναι στέλεχος σε θέσεις ευθύνης στη διαχείριση του ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων. Έχει εργαστεί στον χρηματοοικονομικό τομέα και στον χώρο της Πληροφορικής. Στα πρώτα του επαγγελματικά βήματα υπήρξε μέτοχος και ιδρυτής εταιρείας Πληροφορικής με αντικείμενο τις εφαρμογές Πολυμέσων.
Έχει διατελέσει μέλος Διοικητικών Συμβουλίων (Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε., Τεχνόπολις, ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ, Αθηνά κ.ά.) και Επενδυτικών Συμβουλίων (JEREMIE).
Υπήρξε πρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύλλογο Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, την Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας, το Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών του ΤΕΕ (e-TEE). Για 25 έτη ήταν εκλεγμένο μέλος της αντιπροσωπείας και της Επιστημονικής Επιτροπής Ηλεκτρονικών του ΤΕΕ και διετέλεσε δύο φορές μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ.
Είναι τακτικός ομιλητής σε εκδηλώσεις και συνέδρια με αντικείμενο τις ΤΠΕ. Βασικό του ενδιαφέρον είναι η διαμόρφωση της πολιτικής ΤΠΕ, η αναβάθμιση της ποιότητας των έργων/υπηρεσιών ΤΠΕ και η ουσιαστική αξιοποίηση του επιστημονικού δυναμικού που διαθέτει η χώρα στις ΤΠΕ.
Είναι Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος ΜΒΑ με ειδίκευση στα Χρηματοοικονομικά.
Ακολουθεί συνέντευξη του κ. Γιαμπουρά, που μας παραχώρησε για τη στήλη των διακεκριμένων απόφοιτων του κοινωνικού δικτύου του Πανεπιστημίου Πατρών:
- Ποια τα οφέλη της ουσιαστικής διασύνδεσης ενός ανώτατου ακαδημαϊκού ιδρύματος με την υπόλοιπη κοινωνία και πώς θεωρείτε ότι μπορεί να επιτευχθεί? Το ερώτημα αυτό είναι διαχρονικό από τα δικά σας φοιτητικά χρόνια?
Ε.Γ.: Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα οφείλουν να είναι ανοιχτά στην κοινωνία και στην αγορά. Εξίσου σημαντική είναι η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, όλων των ιδεών, αυτό σημαίνει ελευθερία. Οι φοιτητές πρέπει να έρχονται σε επαφή με όλες τις απόψεις και να ενθαρρύνονται να εκφράζουν τις δικές τους, χωρίς φόβο, σεβόμενοι την λειτουργία και τον βασικό σκοπό του Πανεπιστημίου, την αναζήτηση και απόκτηση επιστημονικής γνώσης. Συνεργασίες με την αγορά και κοινωνικούς φορείς, ενθάρρυνση στην ατομική και ομαδική δημιουργικότητα μέσω ομάδων κοινού ενδιαφέροντος.
Στα δικά μου φοιτητικά χρόνια (1986-91), δόθηκαν μάχες για να μπορέσουν να λειτουργήσουν προγράμματα όπως το ERASMUS για την ανταλλαγή φοιτητών και να αξιοποιηθούν τα επιστημονικά ευρωπαϊκά προγράμματα. Σε αυτόν τον τομέα έχουν γίνει άλματα. Ίσως το Πανεπιστήμιο να πρέπει να γίνει ακόμα πιο ενεργό μέσω της υποχρεωτικής συμβουλευτικής των φοιτητών για τις επιλογές που είναι διαθέσιμες και τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Να μην μένει κανείς πίσω.
Από την άλλη, στην εποχή μας –με βάση αυτά που ακούω να συμβαίνουν σήμερα- νομίζω ότι υπήρχε μεγαλύτερη ανεκτικότητα στις ιδέες των άλλων και σε εκδηλώσεις όπου ακούγονταν διαφορετικές απόψεις. Υπήρχαν έντονες διαφωνίες αλλά δεν υπήρχε η επικίνδυνη κουλτούρα του cancel.
- Μιλήστε μας για τις δικές σας φοιτητικές εμπειρίες. Σε ποια ημέρα των φοιτητικών χρόνων θα επιθυμούσατε να επιστρέψετε, αν υπήρχε η δυνατότητα?
Ε.Γ.: Στην πρώτη μέρα που πήγα στη Σχολή. Κάθε αρχή, είναι μια πρόκληση και μια ευκαιρία. Ειδικά στην ηλικία αυτή, μακριά από την πόλη σου και το οικογενειακό περιβάλλον, να γνωρίζεις ανθρώπους από όλη την Ελλάδα, με διαφορετική αφετηρία, παραστάσεις και ανατροφή, με τους οποίους θα περάσεις πέντε χρόνια μαζί, είναι ένα έντονο συναίσθημα. Τότε ξεκίνησαν φιλίες που κράτησαν και άλλες που χάθηκαν με τα χρόνια…
- Θέλετε να μας σκιαγραφήσετε το πρόγραμμα μιας τυπικής φοιτητικής ημέρας?
Ε.Γ.: Το «πρόγραμμα» ίσως δεν είναι η κατάλληλη λέξη για να περιγράψει εκείνα τα χρόνια. Πρωινό ξύπνημα, ανάλογα με την ώρα των παραδόσεων και το πιθανό ξενύχτι την παραμονή. Η παραδοσιακή (εξαιρετικά στριμωγμένη τότε) διαδρομή με το 6 Πάτρα-Ρίο-Πάτρα. Φαγητό με φίλους το μεσημέρι (Δίδυμοι, Αχίλλειον, El Dorado για να θυμηθώ μερικά κλασσικά φοιτητικά εστιατόρια). Εφημερίδες και χαλάρωση. Μελέτη αν υπήρχε κάποια εργασία ή εργαστήριο, αρκετές φορές παρέα με φίλους. Το βράδυ διασκέδαση.
Στις εξεταστικές φυσικά υπήρχε πολύ περισσότερη μελέτη.
- Με την ιδιότητα του πλέον αρμόδιου για το ζήτημα αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε και ποιο το μέλλον σχετικά με τον παράλληλο ψηφιακό κόσμο, τον οποίο έχουμε ήδη κατοικήσει τόσο την περίοδο της πανδημικής κρίσης όσο και λίγο νωρίτερα από αυτή .
Ε.Γ.: Ο κόσμος μας έχει αλλάξει δραματικά μέσα σε ελάχιστα χρόνια. Το 2006 τα κοινωνικά δίκτυα ήταν σχεδόν άγνωστη λέξη, το facebook είχε 6 εκατομμύρια χρήστες, 15 χρόνια μετά είχε πάνω από 3 δισεκατομμύρια. Ο τρόπος που διαδίδεται η πληροφορία, η γνώση, ο τρόπος που αλληλεπιδρούμε είναι διαφορετικός. Οι αλλαγές συμβαίνουν σε χρόνους ασύλληπτους. Η γενιά που έχει γεννηθεί μετά το 2000 είναι απόλυτα εξοικειωμένη με τις νέες τεχνολογίες, με την εργασία εξ’ αποστάσεως, με την ζωή μέσα από την οθόνη. Το εικονικό και το πραγματικό ήδη συγχέονται. Νομίζω ότι είμαστε σε μια διαδρομή, χωρίς επιστροφή. Παραγωγή, εργασία, συναλλαγές, ανθρώπινες σχέσεις μεταβάλλονται ραγδαία. Ακούγεται κοινότοπο αλλά μέσα στις αναπόφευκτες αλλαγές, θα πρέπει να διατηρήσουμε την αξία της άμεσης ανθρώπινης επαφής και να διαφυλάξουμε τον δημιουργικό διάλογο, την ατομική ελευθερία και την ελεύθερη έκφραση.
- Διαθέτετε μία πολύ σημαντική διαδρομή στην επαγγελματική σας πορεία, η οποία χαρακτηρίζεται από πλουραλισμό ιδιοτήτων και θέσεων σημαντικής αξίας. Με αφορμή την έλευση των πρωτοετών φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ποιες θα ήταν οι τρεις οδηγίες ‘προς ναυτιλομένους’?
Ε.Γ.: 1. Ασχοληθείτε με το αντικείμενο των σπουδών σας σφαιρικά, δείτε πέρα από τα μαθήματα με τί συνδυάζεται και πώς ταιριάζει με τις επιθυμίες σας. Είναι σημαντικό οι σπουδές σας να βοηθήσουν να ακολουθήσετε το όνειρο σας και αυτό γίνεται και έμμεσα, σήμερα οι διαδρομές και οι επιλογές για τον στόχο είναι πάρα πολλές.
2. Γνωρίστε τους συμφοιτητές σας και μάθετε πράγματα από αυτούς. Μη διστάζετε να γνωρίσετε και να πλησιάσετε για συμβουλές τους Καθηγητές σας, θα εκπλαγείτε θετικά από την ανταπόκριση τους.
3. Ζήσετε εμπειρίες. Δεν θα ξαναγίνετε 18 χρονών… μη αφήνετε όμως πίσω τις σπουδές σας.
- Μοιραστείτε μαζί μας ό,τι θέλετε να καταθέσετε για τα φοιτητικά σας χρόνια στο Πανεπιστήμιο Πατρών ή όποιες άλλες σκέψεις θέλετε ενδεχομένως αναφορικά με την Επιστήμη σας.
Ε.Γ.: Τα φοιτητικά χρόνια, είναι μια περίοδος εμπειριών και γνωριμίας με τον πραγματικό κόσμο. Θεωρώ ότι είχα την τύχη, μέσα από το επίπεδο των συμφοιτητών μου στη σχολή των Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, να ζήσω με αξιόλογους ανθρώπους με ιδιαίτερες ικανότητες, γεγονός που αποδεικνύεται και από την μετέπειτα πορεία τους στη ζωή. Παρά το γεγονός ότι εκείνη την εποχή το Πανεπιστήμιο, είχε σοβαρά θέματα σε επίπεδο οργάνωσης, οι Καθηγητές μας είχαν απαιτήσεις από εμάς, στις οποίες έπρεπε να ανταποκριθούμε με αναζήτηση, συνεργασία και εφευρετικότητα. Αυτές οι καταστάσεις –μπορεί να ακούγεται κάπως παράδοξο- μας βοήθησαν στο να αντιμετωπίζουμε πραγματικές καταστάσεις.
Κάτι τελευταίο, η Ελλάδα, διαθέτει εξαιρετικό δυναμικό στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), για πρώτη φορά αυτήν την περίοδο διαθέτει μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και του ΕΣΠΑ, τα χρηματοδοτικά μέσα για να αξιοποιήσει ουσιαστικά αυτό το δυναμικό, να αναστρέψει σε κάποιο βαθμό το brain drain και κυρίως να δώσει την ευκαιρία στην ανάπτυξη μιας σοβαρής βιομηχανίας στον χώρο των ΤΠΕ. Απαιτείται όραμα, συνέπεια και στρατηγική. Είναι μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί.
Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων, Εθιμοτυπίας και Εκδηλώσεων, Πανεπιστήμιο Πατρών