ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΗΛΗ ΜΑΣ «ΣΤΕΙΛΕ ΜΑΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ Ή ΔΙΑΚΡΙΣΗ!»

Οι απόφοιτοί μας μοιράζονται μαζί μας τις δικές τους ιστορίες, εμπειρίες, αναμνήσεις από τα φοιτητικά τους χρόνια!

 

Γεώργιος Βλαβιανός, απόφοιτος Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών

«Στις εισαγωγικές εξετάσεις του 1974 για τα ελληνικά πανεπιστήμια πέτυχα στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών. Από τον καθηγητή Γιάννη Πρωτονοτάριο και τον βοηθό του τότε – σημερινό καθηγητή Γιώργο Αθανασόπουλο – πήραμε τα πρώτα μαθήματα και γνώσεις εδαφομηχανικής και ήταν αυτοί που προέτρεψαν πολλούς από εμάς να συνεχίσουμε με μεταπτυχιακές σπουδές. Επειδή τότε τα μεταπτυχιακά στην Ελλάδα δεν ήταν τόσο οργανωμένα όπως σήμερα, ήταν μονόδρομος η μετάβαση στο εξωτερικό. Μετά από τις εξετάσεις του Ιουνίου 1979 αποφοίτησα 9ος από τους συνολικά 27 αποφοίτους σε σύνολο περίπου 150 εγγεγραμμένων το 1974. Τον Ιανουάριο του 1980 ξεκίνησα μεταπτυχιακές σπουδές με υποτροφία βοηθού ερευνητή (research assistantship) στο Rensselaer Polytechnic Institute (RPI) των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής από το οποίο αποφοίτησα το 1981 με τίτλο σπουδών Master of Science in Civil Engineering . H κατεύθυνση του μεταπτυχιακού ήταν Soil Dynamics και Earthquake Engineering. Το 1985 προσλήφθηκα μετά από προκήρυξη στο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ ως Πολιτικός Μηχανικός Εδαφομηχανικός. Ως επιβλέπων μηχανικός και αργότερα ως προϊστάμενος του Τμήματος Γεωτεχνικών Ερευνών και Μελετών της Δ/νσης Οδικών Υποδομών συμμετείχα από μελετητικής γεωτεχνικής πλευράς στο σχεδιασμό του μεγαλύτερου μέρους του ελληνικού εθνικού οδικού δικτύου από το 1985 έως το 2017, όπως Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Αθήνα – Κόρινθος – Πάτρα, Ευρεία παράκαμψη Πατρών, Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, Εγνατία Οδός, Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, γέφυρα Τσακώνας , υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου – Πρέβεζας αλλά και στο σχεδιασμό και την κατασκευή των οδικών έργων στην Αττική για τους Ολυμπιακούς Αγώνες Αθήνα 2004. Την ίδια περίοδο συμμετείχα ενεργά στην αποκατάσταση αστοχιών του εθνικού οδικού δικτύου (κατολισθήσεις) που προκλήθηκαν από φυσικά φαινόμενα όπως οι σεισμοί της Κεφαλονιάς, της Λευκάδας και της Λέσβου και από έντονες βροχοπτώσεις όπως στην περίπτωση της Παναγοπούλας. Από το 1988 έως το 2015 δεκατέσσερις (14) ανακοινώσεις μου δημοσιεύθηκαν στα πρακτικά ελληνικών και διεθνών συνεδρίων γεωτεχνικής μηχανικής. Το 2018 μετά από προκήρυξη του ΑΣΕΠ συμμετείχα στον διαγωνισμό για την πλήρωση θέσεων Γενικών Δ/ντών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και στις 12-7-2018 τοποθετήθηκα ως Γενικός Δ/ντής Οχημάτων & Εγκαταστάσεων στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών με τριετή θητεία. Από το 2019 εκπροσωπώ την Ελλάδα στο FORUM της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 858/2018 που αφορά στην έγκριση και στην εποπτεία της αγοράς των μηχανοκίνητων οχημάτων. Πιστεύω ότι οι σπουδές μου στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για την παραπάνω ας μου επιτραπεί επιτυχημένη πορεία μου στο επάγγελμα του Πολιτικού Μηχανικού. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφέρω ότι κατά την διάρκεια της θητείας μου στην περιφερειακή υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ στην Πάτρα, το 1986 μετά από εξετάσεις ως πτυχιούχος έγινα δευτεροετής φοιτητής του Γεωλογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών. Δυστυχώς η υπηρεσιακή μου μετάθεση στην Αθήνα δεν μου επέτρεψε την αποφοίτηση για δεύτερη φορά από το Πανεπιστήμιο Πατρών. Τον Ιούνιο του 2019 έγινε συγκέντρωση (reunion) στο Πανεπιστήμιο Πατρών μετά από 40 χρόνια των αποφοίτων Πολιτικών Μηχανικών του 1979 με ενέργειες του συμφοιτητή μας Ηλία Τζαμτζή. Συμμετείχαν στην συγκέντρωση περίπου 60 απόφοιτοι. Εύχομαι να είμαστε όλοι καλά και να ξανασυναντηθούμε. Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε αλλά και την παρότρυνση για την αποστολή αυτού του κειμένου .

Να είστε όλοι Υγιείς και να περνάτε καλά!»